Uncategorized
Comments 5

El nou curs de la TDT

Ara que hom ja podrà gaudir col·leccionant la caixa d’eines del Barça amb el Mundo Deportivo i d’altres baluernes amb les capçaleres en paper a partir d’aquest cap de setmana (recordem les de l’any passat), a finals d’aquest agost de 2010 tenim uns nous deures mediàtics audiovisuals: toca resintonitzar la TDT. Els nous canals han sortit com a bolets fills de l’agost entre múltiplexs, TVE sense publicitat i televenda, però d’entrada sense el grat gust d’aquell rovelló primerenc. Algú ho havia de dir.

Al Camp de Tarragona -a tenir en compte: el panorama tedetenc varia segons la zona de Catalunya, per l’oferta local- se sintonitzen, a dimarts 24 d’agost, fins a 48 canals de TV i 52 emissores de ràdio. Res a veure amb això del UHF del desembre de 1991*.
D’ara en endavant, a més de la cadena del brau blau i de totes les altres, un reguitzell de canals s’hi sumen i pidolen que els sintonitzis en un número concret del comandament a distàncial’ordre dels canals a la tele sí altera el share-. Vegem: Estil9, TAC12, La 10, Neox8, Td8, LaSiete. “Sintonízanos en el 11”, clamen des de MTV España, ara que Youtube killed the video star i poc té a veure amb la música. I molt amb vendre una way of life, ja no exclusivament nord-americana.
En termes de mercat (publicitari) televisiu, observem una altra tendència a l’alça: cadascuna de les propostes és molt especialitzada i busca aquell nínxol de telespectadors desatès per a marcar la diferència en les quotes d’audiència. És així com s’acabarà salvant la TDT?
cadenes
Al menys, constatem que Telecinco s’allunya (o no) de les 20 hores d’emissió setmanal de la vida en directe de Belén Esteban amb Boing, canal infantil pastat al que el grup de Berlusconi emet a Itàlia. Vocento contraataca amb la 10, on es preveu un programa de Curri Valenzuela, i MarcaTV, amb la televisió pro-villarato. Per la seva banda, Antena 3 s’estrena amb Nitro, un canal “sólo para hombres” (sic) entre 35 i 55 anys, abanderat per produccions pàtries com Impacto TV. TVE es prepara per a la high definition amb un canal HD que ja es veia a Barcelona i Madrid, així com laSexta3. I de laSexta2 i Veo13, no en podem dir gran cosa.
Serà qüestió de resintonitzar i, en el millor dels casos, acabarem per no desconnectar. Ja veurem.
* Gràfic del Setmanari El Pati, reciclat del treball de recerca de batxillerat (que per alguna cosa havia de servir sis anys després).
This entry was posted in: Uncategorized

by

1987, Valls (l'Alt Camp). Ara per ara a Barcelona. Potser va ser l'olor del quiosc la que em va estovar les neurones, quan cada diumenge es repetia el ritual d'anar a comprar el diari, i un dia ja bastant llunyà vaig començar a estar segura que, d'alguna manera, la comunicació i les paraules encertades poden canviar el món. El cas és que, més tard o més d'hora, em va agafar la dèria de ser periodista. Tinc 27 anys, sóc llicenciada en Periodisme i màster d'Estudis Avançats en Comunicació per la Universitat Pompeu Fabra. Tinc aquest bloc en algun servidor perdut de vés a saber on.

5 Comments

  1. Tinc el “problema” amb la TDT. Com més canals conec, més m’agrada Barça TV. Suposo que és perquè em sento superat per tanta varietat de refregits. La televisió digital fins ara no m'aporta res més nou que reposicions i debats d’ideologies extremistes. Suposo que és millorable en el sentit de posar encara més varietat de canals i gènere sense millorar en res la qualitat. Però si MTV és la meitat del que era FlaixTV ja haurem guanyat una mica amb aquesta nova tongada.B.T.W: Estaré rient una setmaneta o dos amb la definició de Marca TV de televisió pro-villarato. Ho dius com si fóssin com una religió. No serà aquest canal l’últim reducte anti-villarato? Ignominia! El villarato és cosa del Relaño, el Roncero y el Guasch lletós, que espero que no arrepleguin mai calers per a fer un canal de televisió.

    M'agrada

  2. Josep, jo diria que el pastís serà més gran, més a repartir perquè hi ha més convidats i més barat. També més precari pel publicitari-elaborador, i més indigest, perquè serà més difícil encertar amb el target que l'ha de consumir. Com una tarta gegant de Disney de 18 racions del Mercadona en un aniversari d'adolescents vestits de Bershka i fans de 50 Cent….tant de bo m'equivoqui. Llarga vida a la inversió publicitària!Bobbin, oh, però a Barça TV déu n'hi do també quins refregits que fan. Pel que veig, avui tenen programada una marató dels últims partits Barça-Racing de Santander de les 5 últimes temporades. Però bé, que està bé, que és qualitat (Rikjaard). I debats extremistes… d'acord amb tu, però per caure k.o. no hi ha res millor que el càsting ciutadà per al nou contertulià del gato al agua…PD. És que ho vaig escriure poc després de llegir aquest titular: "El Madrid se proclama campeón de la pretemporada" WTF?(http://www.marca.com/2010/08/25/futbol/equipos/real_madrid/1282688983.html)El Villarato potser està parcialment oblidat, però mou sembla a mi que aquest any els blaugrana patirem, dins i fora del camp.

    M'agrada

  3. Quant de canal de baixa qualitat. Com poden sobreviure? de debò en tenen prou amb el que ingressen per publicitat? Qui és el forassenyat que s'hi anuncia perquè ningú vegi els seus productes?!

    M'agrada

  4. Albert, no crec que tinguin prou amb la publicitat. És pilar fonamental.El forassenyat que s'hi anuncia és el mateix que busca una última oportunitat per a vendre, per a mantenir els llocs de treball, per a que continuï havent-hi gent amb recursos per comprar, i amb ganes de mirar la tele.En definitiva, un peix que es menja la cua.Salut!

    M'agrada

Ja que estàs aquí, deixa'm un comentari! :)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s